Om meg

Bildet mitt
Jeg er en førskolelærer fra Stavanger som har vært så heldig og fått reist til Brasil, São Paulo, fem ganger og jobbet på barnehjemmet Abrac. Jeg er fasinert av den brasilianske kulturen og sitter igjen med mange opplevelser og inntrykk fra turene mine. Jeg har nå kommet snart halvveis i Spes Ped studiet på Universitet i Stavanger og ser frem til en fin tur til Brasil den kommende sommerferien og forhåpentligvis får jeg mulighet til å tilbringe et helt år der når jeg har fullført studiene mine.

torsdag 8. juli 2010

Abrac




Dagene på Abrac går som vanlig, vi har i helgen kost oss med filmene Twilight og New Moon (?) for å varme opp til Eclipse som går på kino nå. Planen er å ta barna med på denne kinoen en av de neste dagene. Elna har kommet til Brasil sammen med de to barna sine Johannes og Sunniva. De har vært på Abrac noen dager nå, vi tok ungene med på Mc Donalds på søndag og planlegger å ha litt aktiviteter med ungene dagene som kommer. Det var kjekt da de tok med seg hoppetau og hoppestrikk – dette ble godt likt av både store og små på Abrac! Vi lagte også pizza til barna på lørdagskvelden før filmen, dette likte de godt! Jeg har også kjøpt noen fotballer til barna på Abrac, dette blir godt tatt i mot og det er nok ikke få av guttene som drømmer om å bli den neste Kaka eller Luiz Fabiano. Jeg har faste vakter i helgene, da er jeg på barnehjemmet fra 5 om kvelden til 8 morgenen etterpå, ellers kan jeg styre dagene mine selv. Nå når barna har ferie fra skolen så sover de gjerne litt frempå, da er det kjekkest for meg å være der på ettermiddagen og kvelden. I dag spilte vi kort på Abrac, det er alltid en utfordring med brasilianere, travelt å følge med på hvem som jukser og det å tape tåler de dårlig. Men morsomt er det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar