Om meg

Bildet mitt
Jeg er en førskolelærer fra Stavanger som har vært så heldig og fått reist til Brasil, São Paulo, fem ganger og jobbet på barnehjemmet Abrac. Jeg er fasinert av den brasilianske kulturen og sitter igjen med mange opplevelser og inntrykk fra turene mine. Jeg har nå kommet snart halvveis i Spes Ped studiet på Universitet i Stavanger og ser frem til en fin tur til Brasil den kommende sommerferien og forhåpentligvis får jeg mulighet til å tilbringe et helt år der når jeg har fullført studiene mine.

onsdag 28. juli 2010

Sitio





Som jeg tidligere har skrevet så har jeg vært utrolig heldig med været mens jeg har vært her. Det er egentlig vinter, men jeg har ikke opplevd en eneste dag uten blå himmel og sol enda! Vi bestemte oss derfor for å ta barna på barnehjemmet med på et landsted, sitio, der vi har vært tidligere. Barna er utrolig glade i å bade i bassengene der, spille fotball og spille biljard. Jeg leide stedet, kjøpte drikke og mat, solkrem og diverse spill (kortspill og UNO) for pengene som jeg har fått fra mange av dere hjemme – og det blir satt stor pris på! Uten så mange som støtter meg hadde jeg ikke hatt muligheten til å ta barna med på slike kjekke ting. Dette kunne jeg egentlig skrevet i hvert avsnitt, men mer info om dette står på hjemmesiden som Hilde har vært så flink å lage; www.abracbrasil.net. Ville bare nevne det enda en gang for jeg er sååå takknemlig for at dere lar meg få muligheten til å gi barna slike gode opplevelser! Uansett, etter en lang dag med leker og bading fikk vi tilbud om å sove over på Sitio og tilbringe enda en dag der uten at prisen ble noe høyere – det takket vi selvsagt ja til. Vi hadde god middag, men strømmen gikk i 18.00 tiden på kvelden. Da hadde solen gått ned og hele landstedet (og resten av byen) ble fullstendig mørklagt. Vi tente lys og lekte hjemmeleken og boksen av i mørket – noe som skapte spenning og god stemning! Når det nærmet seg midnatt hadde mange (av dem som fremdeles var våkne) lyst å bade igjen. Mange av guttene løp da bort til skogen og fant tørre tre og greiner som vi laget et kjempebål av, like ved svømmebassenget. Det endte med at nesten alle badet og tørket seg ved bålet. Vi satte stoler rundt, fant frem litt snaks og hadde en koselig stund med mange gode samtaler rundt bålet før vi tusslet i seg – en etter en. To kjekke dager for både store og små!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar