Om meg

Bildet mitt
Jeg er en førskolelærer fra Stavanger som har vært så heldig og fått reist til Brasil, São Paulo, fem ganger og jobbet på barnehjemmet Abrac. Jeg er fasinert av den brasilianske kulturen og sitter igjen med mange opplevelser og inntrykk fra turene mine. Jeg har nå kommet snart halvveis i Spes Ped studiet på Universitet i Stavanger og ser frem til en fin tur til Brasil den kommende sommerferien og forhåpentligvis får jeg mulighet til å tilbringe et helt år der når jeg har fullført studiene mine.

onsdag 28. juli 2010

Perling i slummen






Som tidligere tilbrakte jeg også denne gangen en dag i slummen i huset til Tia Gee for å perle med ungene i slummen Vila Estacao. I løpet av dagen kom det 70 barn innom og stemningen var god. Barna perlet i over fire timer og de fikk en god lunch – med god hjelp fra Diego, Tia Gee og familien hennes, samt Elna, Sunniva og Johannes. Barna her er utrolig herlige og svært takknemlige. Å ha slike dager har nesten blitt en tradisjon, barna stopper meg opp og spør når vi skal perle når jeg går gjennom slumområdet – de er virkelig søte! Mange smil og mye latter – en fantastisk dag!

2 kommentarer:

  1. Du er best vennen, tenk på alt det du gjør betyr for så mange. Akkuratt som her hjemme:) god klem

    SvarSlett
  2. Hei Caroline:) Jeg og min datter på 16 flytter til Guaroulhos SP nå i september. Hadde vært kjekt om du hadde tatt kontakt for å utveksle erfaringer. Jeg var 5 uker der nede i apr/mai for å forberede vår ankomst. Er bekvem med å kjøre i SP og er mobil over hele byen. Synes det ville vært fint å få litt oversikt over det Norske milijøet der.

    Mvh Svein K

    SvarSlett