Om meg

Bildet mitt
Jeg er en førskolelærer fra Stavanger som har vært så heldig og fått reist til Brasil, São Paulo, fem ganger og jobbet på barnehjemmet Abrac. Jeg er fasinert av den brasilianske kulturen og sitter igjen med mange opplevelser og inntrykk fra turene mine. Jeg har nå kommet snart halvveis i Spes Ped studiet på Universitet i Stavanger og ser frem til en fin tur til Brasil den kommende sommerferien og forhåpentligvis får jeg mulighet til å tilbringe et helt år der når jeg har fullført studiene mine.

fredag 9. juli 2010


Etter mange dager er det kanskje på tide med en liten oppdatering  Dagene går fort og jeg er ikke flink til å skrive.. Men nå skal jeg prøve å fortelle litt om hva som har skjedd siden sist. Dagene er fremdeles varme, blå himmel og sol hver dag uten unntak. Virginia og Adam reiste for noen dager siden til Irland, de skal være der i hele juli. Jeg er så heldig og får bo i leiligheten deres, mens Adriana skal passe Fluffy. Virginia dusjet Fluffy før hun reiste, se bildet.. hihi. I dag (tirsdag) reiste Tommy hjem til Norge. Det har vært spennende å ha han her i to uker, vi har opplevd mye sammen –alltid gøy med noen norske blant alle brasilianerne. Takk for besøket! (Se bilde av Fluffy og Tommy under Abrac innlegget, litt rot i systemet her..hehe)

Brasil har spilt noen kamper siden sist, blant annet kampen mot Nederland.. Barna på Abrac ble mildt sagt svært frustrerte over Brasils tap mot hollenderne. Kampen begynte med fulle sofaer og stoler i stuen på barnehjemmet, men sakte og sikkert forsvant de en etter en. Medgangssupportere kan man vel kalle dem, men det var rett og slett overraskende for de fleste barna at Brasil – verdens beste fotballag kunne tape en kvartfinale. Samme dagen som Brasil tapte, fikk jeg og Diego være med Tommy og fotografere og prate med noen brasilianere som satt og så på kampen. De var selvfølgelig misfornøyde med kampresultatet, men de var også tydelige på at de ikke ville la dette ødelegge VM-festen. Gatene er fremdeles fulle i flagg og drakter, men det finnes ikke lenger mange brasilianere som ser en eneste VM-kamp…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar