Om meg

Bildet mitt
Jeg er en førskolelærer fra Stavanger som har vært så heldig og fått reist til Brasil, São Paulo, fem ganger og jobbet på barnehjemmet Abrac. Jeg er fasinert av den brasilianske kulturen og sitter igjen med mange opplevelser og inntrykk fra turene mine. Jeg har nå kommet snart halvveis i Spes Ped studiet på Universitet i Stavanger og ser frem til en fin tur til Brasil den kommende sommerferien og forhåpentligvis får jeg mulighet til å tilbringe et helt år der når jeg har fullført studiene mine.

fredag 9. juli 2010

Fotball


Tommy skulle ta bilde av noen gutter fra slummen som spilte fotball, men da vi kom var det en av guttene som skøyt ballen over til noen hunder som stod inngjerdet like ved fotballbanen – og det var slutten på den ballen. Flere gutter møtte opp til trening og vi tilbød oss å kjøpe ny ball til guttene. Slik begynte turen vår fra fotballbanen i parken Leon Feffer, til slummen Vila Estacao, gjennom slummen, over metrobanen, opp på andre siden av Bras Cubas og opp gjennom gaten for å finne en sportsbutikk – og tilbake. Men det var målbevisste gutter og de var takknemlige for ballen de fikk. Tommy og Diego spilte lenge med guttene både i går og i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar