Om meg

Bildet mitt
Jeg er en førskolelærer fra Stavanger som har vært så heldig og fått reist til Brasil, São Paulo, fem ganger og jobbet på barnehjemmet Abrac. Jeg er fasinert av den brasilianske kulturen og sitter igjen med mange opplevelser og inntrykk fra turene mine. Jeg har nå kommet snart halvveis i Spes Ped studiet på Universitet i Stavanger og ser frem til en fin tur til Brasil den kommende sommerferien og forhåpentligvis får jeg mulighet til å tilbringe et helt år der når jeg har fullført studiene mine.

søndag 27. juni 2010

Torsdag

Torsdag morgen gikk vi inn til byen og tok toget til Sao Paulo. Jeg hadde ikke med meg kamera og er ganske så irritert på meg selv for det, men for å se bilder fra denne dagen kan dere gå inn på bloggen til Tommy (den er lagt som link ved på venstre side). Vi tok toget til Luz der vi begynte med en runde i den fine parken. Videre besøkte vi en politistasjon der Tommy skulle gjøre noen avtaler i forhold til jobbingen hans her. Det er underholdende å se brasilianere prøve å finne noen som kan kommunisere med europeere – det å kunne si ”yes” og ”no” blir i mange tilfeller tolket som å kunne snakke engelsk. Men det skal virkelig ikke stå på humøret eller pågangsviljen – Tommy fikk god kontakt med en superhomofil politimann som satt på kontoret fordi han var for redd til å patruljere og en pratsom politikvinne som fikk ham opp i systemet slik at han fikk snakket med øverste politisjef i Sao Paulo. Sjarm og glimt i øye kan sies å være viktige – kanskje til og med nødvendige, fotografegenskaper  Etter noen timer på politistasjonen gikk vi videre til en helikopterflyplass. Sao Paulo er den byen i verden med mest helikoptervirksomhet – takket været det enorme trafikkaoset. Vi kom oss inn på området etter litt om og men og endte opp med en helikoptertur over denne enorme byen. Jeg har sett Sao Paulo fra utrolige høyder før, men blir stadig overveldet over de enorme dimensjonene. Byen strekker seg så langt man kan se, skyskraper på skyskraper – helt utrolig. Vi spiste middag på en Chuhascaria før vi tok Metroen hjem til Mogi, pratet litt med Virginia og Adam og tok igjen – tidlig kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar