Om meg

Bildet mitt
Jeg er en førskolelærer fra Stavanger som har vært så heldig og fått reist til Brasil, São Paulo, fem ganger og jobbet på barnehjemmet Abrac. Jeg er fasinert av den brasilianske kulturen og sitter igjen med mange opplevelser og inntrykk fra turene mine. Jeg har nå kommet snart halvveis i Spes Ped studiet på Universitet i Stavanger og ser frem til en fin tur til Brasil den kommende sommerferien og forhåpentligvis får jeg mulighet til å tilbringe et helt år der når jeg har fullført studiene mine.

søndag 27. juni 2010

Fredag




Fredag formiddag gikk vi opp på Abrac klokken 10 – tid for kampen mellom Brasil og Portugal. Barna hadde på seg Brasil-drakter, -hårbånd, -øredobber, armbånd og diverse og det var kjøpt inn instrumenter for anledningen (og etter å ha sett en kamp med 30 blåsende/trommende/fløytende brasilianere så skal jeg aldri mer klage på wasulene). Alle satt konsentrert og fulgte med i begynnelsen av kampen, men som mange sikkert vet så endte den 0-0 og det var langt ifra en av de beste kampene til Brasil. Brus og popcorn ble etter vært mer populært en hele fotballen for de yngste. Senere kjørte jeg sammen med Marli for å handle mat til den store festen som skal være i morgen. Barna på barnehjemmet har invitert familiene sine, mange av barna som har bodd på Abrac tidligere skal komme på festen, samt flere fra kirken som ungene går i. Det var derfor store mengder mat som skulle kjøpes inn 
Tilbake på Abrac tok jeg kveldsskiftet til Adam fordi han skulle på et møte med jobben, senere gikk vi hjem til leiligheten og laget taco!

1 kommentar:

  1. Klarer ikke redigere innleggene mine, MEN vet at det heter wuwuzela ;)

    SvarSlett